شناسهٔ خبر: 176011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

تصویب طرح ‌جامع‌ تفصیلی شهر شرافت شوشتر و صالح‌شهر گتوند

کوچک پور خوزستان معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب طرح جامع تفصیلی شهر شرافت شوشتر و صالح‌شهر گتوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، شبنم کوچک پور، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، طرح جامع تفصیلی شهر شرافت از توابع شوشتر پس از چند سال وقفه به تصویب رسید. همچنین طرح جامع تفصیلی صالح شهر گتوند نیز به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث رشد جمعیت ۱۰ساله این شهرها، پیش‌بینی نهضت ملی و تأمین زمین موردنیاز جوانی جمعیت نیز در این طرح لحاظ شده است. با توجه به اینکه جمعیت این شهرها کمتر از ۵۰ هزار نفر است، چون در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شدند، در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح نمی‌شوند و تنها در کمیسیون انطباق مصوبه شورای برنامه‌ریزی با سیاست‌های دبیرخانه شورای‌عالی بررسی و سپس ابلاغ می‌شوند.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پس از تأیید طرح جامع این دو شهر از سوی وزارت راه و شهرسازی، طرح تفصیلی باید در کمیسیون ماده ۵ تأیید شود. علاوه بر بحث طرح جامع تفصیلی این دو شهر، موضوع اصلاح حریم شهر منصوریه نیز مطرح شد که جهت اراضی کشاورزی و کمک به شهر و شهرداری اصلاح شد.

کوچک‌پور ادامه داد: ۲۵ طرح سرمایه‌گذاری در جلسه کارگروه امور زیربنایی تأیید شده بودند که برای تصویب نهایی مطرح شدند و از این تعداد، در نهایت ۲۴ طرح تأیید شد که شامل ۵ طرح در حوزه صنعت، ۱۶ طرح در حوزه کشاورزی و ۳ طرح در حوزه خدماتی است.